Köpenhamn

Förra helgens eskapader i Köpenhamn med Elmis mormor och morfar. Buset började ju redan på centralstationen, såklart.



För att sedan slockna på tåget :)



Och efter sovstunden var det full rulle igen. Särskilt sm mormor hade med sig så gott fika, ballerinakex!



Bombombus!





Väl framme på hotellet gör jag här upptäckten att fönstren inte är låst och inte ens ordentligt stänt och det saknar barnspärr! Från tionde våningen kan Elma alltså trilla rakt ner i betongen. Efter att ha påpekat det tre gångerfick vi byta rum.. Inte helt kul, tror jag gick igenom det nya rummet fyra gånger letande efter dödsfällor. Särskilt som att det inte var det enda felet på första rummet, det fanns också spekar från sängbottnarna som stod rakt ut.. Inte så nöjd, men efter rumsbytet var det ok.



På restaurangen på kvällen fick Elma lite bus att leka med. Borde svenska restauranger ta efter mer :)



Lördagen startades med en promenad längst ströget





Och vid det laget vi var framme i Nyhavn hade ju Lillbus somnat.



T sätter i sig en (enligt mig) äcklig röd pölse..



Sen gjorde vi entre på Tivoli. Där var det familjedag för ett företag så Elma fick n ballong som nog skapade mer problem än den var roligt.. ;)



Men så hittade vi Tivolis lekpark.. Ja, ni ser ju själva, Elma var överlycklig. Morfar medför han fick passa vagnen och vila fötterna, som har längtat efter en bra stund.























Första och enda attraktionen vi åkte blv Drakbåtarna. Elmas utåtande? Mea, mea!! Hon ville bara åka mer, så roligt var det. T.o.m. 20-30 min kö fixade hon. LIseberg blir nog himla kul i sommar :)



Fikan efteråt blev uppsk(r)attad.





Men det var allttur vi hade datorn med, så att Elma fick se sina älskad Tubbies. De hjälpte också på tget hem, då hon sedan sov i 1½ timmei eget säte och sedan somnade om i mitt knä. Gullfia!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0