Adventstårta

Senaste tårtan i raden är en tårta jag gjorde till mammas och pappas adventsmys förra helgen. Blev en tårta med äggfria chokladbottnar och fylld med egenkomponerad mintchokladkräm Fick kommentaren "bästa hittills" vilket jag tar åt mig som klart godkänd :) Jag tyckte iaf den var god.

Fick inspiration av tårtor jag googlat fram och är ok nöjd med resultatet. Inte med täckning dock! Täckte med en köpe-sugarpaste först och det blev katastrofalt fult! Så jag fick snabbfixa lite mmf och täcka igen med ett tjock, fult och ojämnt lager. Men men.. Man lär så länge man lever. Och mmf är ju klart godare så det fick vara ok ändå.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hade en bit över som vi provade att frysa då vi inte orkade äta upp den. Hoppas den tål att frys så vi kan ta den vid ett senare tillfälle!

2012-12-07 @ 12:50:44
Postat av: Tess

Det ska funka alldeles utmärkt :)

2012-12-07 @ 15:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0