Bad, besök och syskonkärlek

Måste bara lägga upp bilder på tjejernas första bad. De är så himla lika och så himla olika på samma gång. Överst är Nellie sex dagar gammal, som Elma var så snäll att hjälpa till att "bada" (bara lite vatten och olja som hon fick ligga i en minut mot den torra hyn) i går. På bilden under är Elmas första bad. Där är hon nog ca 14 dagar.





Och så mina tjejer i som myste i soffan så gott i går kväll. Man blir verkligen helt varm i hjärtat när man ser Elma som storasyster som bryr sig om sin lillasyster. Hon kallar Nellie för Lilla Gumman ibland och stryker henne över håret, för det har hon sett att jag gör :)



Sen fick jag också vara med gosisarna.



Hinner inte ladda upp alla bilder jag skulle vilja men idag fick vi massa finbesök, både Lisa med familj...



... och Tottes kusiner med familj.





På morgonkvisten kom också årets första snö! Har ju haft lite i slutet på förra året men det har ju knappt lagt sig innan det varit borta. Så idag, 21 januari, kom äntligen lite snö. Därför vart ju T och Elmis tvugna att gå ut och busa lite och bygga en snögubbe på eftermiddagen!



Elma har med sig vår gamla potatis för att få ihop ögon och näsa på snöbubben.





Tadaa!



Så får man ju sådär goa röda kinder när man vart ute och busat med pappa. "Mamma, ta bort det" sa Elma när hon kom in. Haha, Gullunge..


Kommentarer
Postat av: Petra

heeey! Dags att uppdatera!! ;D



KRAMAR

2012-02-10 @ 17:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0