Härlig Valborg och 1 Maj!

Vi har haft så mysigt de senaste dagarna så det är nästan svårt att beskriva. Igår var vi ju och firade Valborg med systeryster och hennes familj och några vänner. Massor med barn, god mat och glatt humör. Himla trevlig eftermiddag med andra ord. Ingen kamera med tyvärr så ni får tro mig på mitt ord ;)

Och idag - betessläpp på äkta bondgård tillsammans med Elma och Nellies farmor och farfar och T's kusin Jenny. Snacka om att kossorna blir lyckliga när de får ut och känna äkta gräs under klövarna igen! :)

Nellie myser i pappas famn.



Hon somnade efter nån halvtimma bara men vi andra parkerade oss på första parkett och fikade en stund innan kossorna skuttade ut.



Elma har det grymt bra och kalasar på Arlas mjölk och kanelbulle - såklart!



Några goa kalvar hann vi hälsa på också innan det riktiga "kosläppet" började. Då hade ju naturligtvis min kamera laddat ut dock så det fick lite några bilder med T's telefon istället :)



Elma och farmor satt riktigt nära. Nästan lite otäckt när kossorna skuttade precs intill dem, tror jag, men Elma var ovanligt modig och lugn. Min stora tjej! :)



Sedan bar det av hemåt (tillsammans med de 6000 (!!) andra som var anmälda till detta kosläpp) för där väntade tjejernas gammelmormor- och morfar för att hjälpa oss med att fixa vår stora odlingslåda. Till denna krävs det 42 säckar jord!



Och såhär fint blev resultatet! Får i med jorden och plantera både potatis och annat i helgen :)



Blev självklart grillat till middag också - nåt som t.o.m. Nellie verkade uppskatta, även om hon inte fick smaka :D



Passade även på att ta lite kort på framsidan där jag fick grejat lite i helgen. Har satt ett litet träd, fixat i ordning min kruka och fått ut fågelbadet. Inte klart än men det är en bra början iaf :)







Älskar dörrkransen... från Ullared! Tycker inte att kameran gör den riktigträttvisa dock. Finare irl. Hoppas ni fick en lika trevlig Valborg och 1 maj som vi! Kram!




Kommentarer
Postat av: Mormor Lena

Oj vad fint Ni har det. Krama gullungarna !!!!!

2012-05-02 @ 08:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0