Matdags

Nu har Nellie fått smaka mat för första gången. Potatis har det blivit och lite gröt. Men de ska ju få så förfärligt lite nu för tiden, det kallas inte smakportioner längre utan smaksensationer.. Kanske är bra, för nu får man ge dem nästan vad som helst (utom de där förbjudna, typ mangold och honung och sånt) så de kan smaka små små smakprov från ens egen tallrik. Då behöver man ju inte göra egen mat till dem.

Men gröt fick hon iaf och så här mumsigt såg det ut!







Helt klart nåt som smakade bra, men det är riktigt trixit att lära sig att få tungan att skjuta in maten istället för ut igen ;)

Här hemma tar vi det lugnt för övrigt, jag åkte på en pangförkylning i tisdags/onsdags men nu börjar det ordna upp sig. Det börjar komma upp små små gröna saker i vårt grönsaksland och i mina blomlådor också! Är eld och lågor för jag trodde inte att de skulle trivas hos oss av nån anledning. Men sallad och sockerärtor har börjat komma i landet och mina ringblommor kommer i lådorna, verkar det som.

Idag har det blivit altantvätt och lite senare ska vi äntligen försöka städa bilen och sen blire fredagsmys. I morgon tänkte vi kolla in Universeum med familjen T. Ska bli jättekul att bara få umgås och göra nåt kul med barnen. Hoppas att Elma inte är lika skraj för alla djur denna gången bara. Hon är ju kavat nog här hemma :)


Kommentarer
Postat av: Morfar o mormor

Era fina små tjejer. Elma ville ju komma till Vargön snart och Nellie vill säkert följa med! Vi väntar...

Kramar från oss!

2012-05-18 @ 18:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0