Sammanfattning Nellie :)

Hittade en lista jag fyllde i med första graviditeten och tänkte att det vore roligt att göra det nu i efterhand med Nellie också :)

När fick du reda på att du var gravid?
Hmmm, kan det varit 6 maj 2011? Det var en fredag iaf, tog ett test innan T kom hem för jag hade en känsla att nåt var lite lurigt..
Blev det en chock?
Mer eller mindre ja. Känns som man bara tänker tanken och sen är man gravid. Men det känner vi oss oerhört lyckligt lottade som har haft lätt att få våra underbara döttrar. Det är verkligen inget jag tagit för givet.
Hur gammal var du då?
28 år
Hade du mycket halsbränna?
Nej, ingen alls som jag minns.
Spydde du mycket?
Mådde illa från v 5 till v27... Kräktes då och då och mådde ganska så allmänt dåligt länge.
Hade du mycket foglossning?
Ja, denna gången fick jag en del foglossning. Fick gå på vattengympa via mödravården för att motverka foglossningen.
Ditt sf-mått som störst?
Inte säker men jag tror 36-37 cm?
Har du fått bristningar?
Ja, några små och mycket lite synliga på magen.
Hur mycket gick du upp i vikt?
16-17 kg. Känns fortfarande av eftersom jag har 6,5 av dem kvar.. Men dom ska bort! ;)
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Var nästan säker på att det var en pojke denna gången! Men tji fick jag, när Nellie dök upp i mina armar den 14 jan. Bästa överraskningen hittills :D
Vad hoppades du på?
Eftersom jag redan hade min fantastiska Elma kändes det som att det verkligen inte spelade någon roll denna gången. Vilket kön som helst var välkommet.
Gick du över tiden?
Ja...En vecka, vilket kändes som en evighet eftersom jag trodde att bebis skulle komma runt jul. Först fick jag BF-datumet 3 jan, sedan 31 dec, sedan 7 jan. Så kom hon 14 jan. Surprise!
Födde du för tidigt?
Nej.
Hur var förlossningen?
Bra, fick vattenavgång kvart i nio på kvällen och tjugo över nio följande morgon kom hon. Tyvärr "satt hon fast" lite så när jag öppnat mig fullt tog det ytterligare fem timmar innan hon kom ut.
Fick du någon bedövning?
Ja, ryggbedövning vid 4-5 på morgonen? Så de sista två centimetrarna gick lättare..
Blev du sydd?
Ja, 2-3 stygn. Märkte aldrig av det och hade inga problem med stygnen denna gången.
Dragen med sugklocka?
Nej, men fick dra dragkamp med en handduk med min BM för att forcera ner henne och få igång krystvärkarna.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
2, en barnmorska, en sköterska samt min man.
Hade du någon nära med dig?
Totte, my babydaddy ;)
Vilket sjukhus födde du på?
Specialförlossningen på Östra
Hur stor var bebisen?
4320 g, 52 cm.
Vad fick den heta?
Nellie Rose Madeline.
Var allting värt det?
Självklart! Nellie är nu fyra månader och en nöjd, pigg och glad bebis. Hon blir bara grinig de få gånger hon har ont i magen och ibland några minuter innan hon vill sova på dagen. Återhämtade mig rätt snabbt efter förlossningen också (stannade bara en natt) även denna gången. Nellie är vårt lilla solsken och storasyster Elmas favoritbebis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0