De små växer upp..

Nellie har fått in gåvagnen nu och hon bemästrade den (dock inte helt själv) från första stund. Hon fattade genast att det var en kul pryl man kunde stödja sig på för att gå. Hoppas att hon får mycket nöje av den :)
 
 
Det känns som jag inte har nån bebis kvar snart, Nellie är ju åtta månader och ammade nog sista gången igår (yeahy och yikes på samma gång!) och Elma är så hima stor och liten på samma gång...
 
Elma har en ny favoritlek som går ut på att jag är hennes bebis och hon är min mamma och hon ska natta mig, ge mig välling och läsa saga för mig. Hon vill leka "bebis" varje dag och det är svårt att säga nej till en så gullig lek. Naturligtvis är jag världens besvärligaste bebis och ropar på mamma så fort hon gått ur rummet ;)
 
Här ligger jag i sängen och mamma Elma ska läsa för mig. Nellie får bara vara med som en sidekick ;)
 
Nellie är så himla mysig förresten, för det första har hon gjort sin första medvetna lek som faktiskt är samma som Elma gjorde! Det går ut på att lägga en skallerboll i en plasthalva och sedan skaka den så bollen trillar ur. Hon lade bollen i skålen själv flera gången i förmiddags.Dessutom kryper hon ju, precis som man ska på alla fyra, som en riktig champ!
 
Men det riktigt söta hon börjat göra är att lägga huvudet mot ens axel/bröst när man håller henne. Riktigt gosar in sig hos en och ibland när man ber om en puss så öppnar hon munnen och ger en riktigt blöt en. Mina underbara goa tjejer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0