BVC och fredagsfika

Igår var en stressig och mysig dag, om vartannat. Det började med att kvicksilvret visade på -15 grader. Ok, tänkte jag när jag klädde barnen för Nellies 1-årskontroll på BVC, då klär vi oss varmt. När vi sedan kom ut till bilen hade både min och Nellies dörr frusit fast. Så det blev akrobatiska övningar för att få in oss alla i bilen, skrapa rutor och till slut kunde bilen rulla mot BVC. Så sekunden vi kom innanför dörrarna kommer en sköterska och ropar upp Nellies namn. Svettigt! Så av med alla kläder fort som tusan och sen var det mätning, vägning och sprutor.
 
Nellie klarade det galant, och Elma var med och gav Nellie Ninisen efter sprutorna och skötte sig helt perfekt som storasyster. Jag var så stolt över mina små pärlor :)
 

Tokfisen röjer i väntrummet på BVC.
 
När vi skulle därifrån fick jag efter många om och men äntligen upp Nellies dörr och min gick upp lite lättare, förmodligen för att jag drog på full värme på vägen till BVC. Så besöket hos arbetsförmedlingen gick lite lättare.
 
Hemma blev det lunch och åka och handla och när Nellie sedan sov satte jag och Elma oss på filten och hade picknick. Värmde bullarna jag bakat till Nellies kalas och myste med lite fredagsfika, bara hon och jag. Myyyysigt! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0