49!

49 dagar kvar till Beräknad Förlossning! Kan knappt vänta på att få ut bebis, för nu börjar det bli jobbigt. Har foglossning som jag börjat försöka motverka med vattengympa (första gången igår), sammandragningar (som jag är halvtidssjukskriven mot för jag sover riktigt dåligt) och är allmänt väldigt väldigt trött på att vara gravid sen ca 2-3 veckor tillbaka. Vissa dagar är bättre än andra men det känns i allmänhet jäkligt segt. Mest vill jag slippa att vara gravid, det ska erkännas, men såklart vill jag även träffa vår bebis. MEN på många andra sätt vill jag såklart inte föda än, bebis är ju inte riktigt färdig än. Går in i v 34 i morgon, så om h*n väntar 3-4 veckor till är den mer än varmt välkommen ut.

Kalendern på Familjeliv säger såhär idag:

Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 6 fulla dagar (v32+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 7 jan 2012
Du har 49 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: lisa

Jag kände likadant när Evelin låg i magen... Andra graviditeten är bara besvärlig, tung, ivägen och inte kul... Men snart så!!! Fast tycker du skall vänta till den 1/1 i alla fall så barnet får fylla i början av året och inte i slutet! Puss och kram. Love you!

2011-11-24 @ 08:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0