Vill ha!

Vill ha bebis nu! Vill planera en mysig jul med hela familjen. Nu är det så nära, men ändå inte på nåt vis. Kommer bebis om tre veckor anses den inte för tidigt född längre, och om tre veckor vore det den 20 december. Eller ännu bättre, första dagen då jag går in i v 38, den 18 december. Då hade vi kunnat fira en mysig jul allihop här hemma hos oss. Men jag vet ju att det lika gärna kan dröja till 20 januari eller ännu senare, alltså åtta veckor till! *suck*

Nej, det viktigaste är att bebis mår bra (ligger och hickar nu i magen förresten, en favoritsyssla) och då kan den få stanna i magen så länge den vill men rent egoistiskt vill jag ha Mini här nu. Jag vill inte vara gravid, jag vill inte jobba, jag vill inte vara tung och otymplig, jag vill inte oroa mig (kommer jag ändå göra när Skrutt kommit ut, jag vet) utan jag vill bara ta hand om min fina familj. Jag vill att Elma ska få träffa Bebben, som hon säger god natt till varje kväll (GOD NATT TILL BEBBEN! ropar hon på väg upp för trappan på kvällen) och jag vill snutta och gosa och byta blöja på vår lill* Skrutt.

Och jag vill veta om det är en LillA eller LillE. Nästa BM-besök blir om en vecka då jag är i v 36, sedan är det nog varannan vecka tills bebis kommer, eller tills överburenhetskontrollerna börjar. På onsdag är det också en "profylax för omföderskor"-kurs på sjukhuset som vi ska gå på. Minns att andningen hjälpte mig enormt förra gången, så det ska bli intressant att se om man minns hur man gjorde. Men den gången var det en sköterska på förlossningen som visade mig, minns inte att vi fick lära oss det innan på nån kurs.

Måste nästan kolla lite bakåt i bloggen för att se hur det var förra gången, jag skrev ju en lång förlossningsberättelse då. Kan vara kul att minnas lite hur jag upplevde det då, det var ju ändå nästan 2½ år sedan :)

Ha det gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0