Cupcakes

Har bakat yummy-yummy cupcakes i helgen. Roliga och enkla att göra och så väldigt söta :)
Tog med både till syrran där vi var och åt middag igår, till svärföräldrarna och till Jenny som fyllde år i fredags och som vi var på kalas hos idag.





Elma fick såklart också hjälpa till. Iaf med strösslet till den sista, eftersom jag passade på att baka då hon sov. Det var ju tyvärr ägg i dessa så jag ville inte ha henne i köket i början..



Och idag går jag in i v 28.  Fick jobbat hemifrån tors+fre förra veckan och det hjälpte enormt mot den jobbiga tröttheten jag känt den senaste veckan. Foglossningen känns också bättre, har vilat kroppen och bara varit snäll mot den hela veckan nu. Så nu kör vi iaf fyra dagar på jobbet och en hemma den här veckan, om arbetet tillåter, så att man slippet gå upp så vansinnigt tidigt alla dagar också. Det är lite omänskligt att gå upp 04.45 när man är gravid..

V 28... tolv veckor kvar ungefär då.. Har börjat köpa några småsaker till Bebis nu. T kallas ju Bebis för Skrutt, men jag säger nästan alltid Bebis. Både svårt och inte svårt att inte veta om det är en pojke eller en flicka. T tror ju fortfarande på flicka, medan jag lutar åt pojke.. Men kläder i stl 50-56 är ju inte så svårt att köpa ändå, undviker bara blått och rosa just nu. Har ju en del rosa kvar sedan Elma så OM det blir en pojk kanske vi kommer att komplettera vår 56-62 garderob med lite annat men just nu känns det nästan kittat och klart. Hade ju knappt några tjocka tröjor då Elmis kom i Juli så jag köpte en underbar stickad kofta på Lindex i förrgår. I ljusgrått, med gubblappar på armbågarna. Ursöt verkligen :) Detsamma gäller ju tjocka ytterkläder, i Elmas gamla garderob dök de först upp i stl 62-68, men Bebis kommer ju behöva tjocka kläder med en gång. Måste ju för det första ha en overall att åka hem i från BB. Men eftersom man anväder det så kort tid budade jag hem en fin mörkblå från tradera som duger fint. Får vi en kräkisbebis får vi väl köpa nån mer men den funkar ju till att börja med.

Elma och svärmor var också med när vi shoppade och Elma fick en massa fina Bamsekläder. Hon var helt salig och gick nästan överstyr då hon krävde att få ha på sig sina nyinköpta Bamsestövlar inne i köpcentret när vi skulle gå och fika. Men trötta mamma gav med sig och så var allt frid och fröjd den dagen. Och Elma var överlycklig över sina fina Katten Jansson-stövlar. Hon säger så mycket roligt nu för tiden, som igår då jag satt och nynnade med i nåt barnprogram när vi satt på golvet och pusslade... Elma vänder sig mot mig med mycket förebrående min - "Mamma, inte sjunga." och rynkar på ögonbrynen. Nähä... Då börjas det alltså.

Och som idag då vi var på kalaset och hon ville att farmor skulle gå med på toa då hon skulle kissa för 411'e gången. "Farmor med. Mamma inte, stanna här." Ratad? Jodå, tur att man är van ;) Men konstigt nog har hon valt att komma till mig på natten ett par gånger det senaste. Trots att T har gått in och lagt sig hos henne (och det har ju bara varit pappa som gällt på natten hur länge som helst nu, så har hon gått ur sin säng och från honom och kommit in till mig istället. I natt trodde jag att T var nere och kollade på Baseboll på TV så när jag skulle gå in efter hennes Ninis höll vi på att skrämma skiten ur varandra både han och jag, eftersom jag inte visste att han var där. Haha, tror nog att Elmis bara vill luras lite med oss..

Kram på er, nu ska jag försöka sova snart så jag orkar baka cupcakes till jobbet på tisdag också då jag fyller år i veckan :D



Orkar. snart. inte. lyfta. mer... :-p



Kommentarer
Postat av: syrran

Riktigt läckra bilder. Du är skitsnygg! KRam Syrran

2011-10-09 @ 21:36:29
Postat av: Sara

Finmagen! :)

Och vad roligt med sådana kommentarer...fastän de är ratande ibland så låter det så sött! Längtar till Hugo säger mer än mamamamamamama...

2011-10-10 @ 10:57:43
Postat av: Jenny

Ni är en sån härlig familj!!! Och Sandra har sätt, du är jätte snygg!



kram

2011-10-13 @ 18:05:28
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Tess

Tack, vad ni är gulliga! Vad glad man blir när man känner sig som en valross ;)

2011-10-13 @ 18:56:46
URL: http://sancti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0