Bet

De slog vad om när jag skulle klämma ut vår Skrutt på T' jobb. De flesta gissade på de sista veckorna i december, från ungefär 20'e till nyår. Sista bet'et var idag, den 4 Januari nångång på morgonen. Den som kom närmast vann, helt enkelt. Med andra ord vann personen som betat på idag, och trots det ser jag inte röken av nån bebis... Orättvist!

Vaknade vid två i natt med svaga, diffusa värkar. Det ville inte riktigt sluta så jag steg upp till slut och var vaken en timma. Tog en skål fil och funderade på när en värk startade och en annan slutade. Hade kanske 6-7 st på den timman, så runt tio minuter emellan kanske, men det var svårt att avgöra för de var så svaga och diffusa, som sagt. Så jag gick upp och lade mig igen och efter ytterligare en timma somnade jag äntligen om. Därför har jag varit rätt trött idag och vilat medan svärmor och svärfar har tagit hand om Elma. Försökte först "gå igång" värkarna igen med ett besök på IKEA, men det var lönlöst så det är väl bara att ta nya ta och vila sig i form eller nåt..

Börjar halsbränna lite då och då.
Går fortfarande upp i vikt, pendlar mellan att ha ökat 14-16 kilo.
Stoooor otymplig mage (de som säger att den är liten kan väl bära den en stund då..)!
Sover dåligt. Obviously..
Ont i bäckenet, särskilt efter sjukgympan varit stängd tre veckor i rad.
Gått "över tiden" jämfört med förra graviditeten. Retar mig mentalt bara..
Flåsig, för kondisen är urkass och blir bara sämre.
Svårt att bära Elma, men jag måste ju ibland och ibland kan man bara inte låta bli..
Längtar att få träffa Bebben och bli av med magen så jag blir tokig snart! Och då kanske jag har två veckor kvar! Urk..
Magen (tarmarna) har typ sagt upp sig. Inte kul att behöva gå på toa alltså, aj! Äter katrinplommonpuré OCH tar lactulos bara för att överleva.

Så, nu har jag gnällt av mig. Tur att jag har en blogg där jag själv får bestämma vad jag vill skriva ;)

Sista (?) BM-besöket i morgon. Tur att T bara jobbar halvdag så att han kan vara med och hålla koll på Elmis under tiden.

Ha're bra! Nästa inlägg hoppas jag är med bebis-bild, eftersom BF är på lördag, om två dagar. Vårt eget Orakel Elma sa häromdagen att bebisen skulle komma "på lördag" och att det var en Lillasyster. Så vi får väl se..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller tummarna för lördag då =D

2012-01-04 @ 21:33:12
URL: http://toffnokk.blogg.se/
Postat av: Petra

Hoppas att väntan snart är över :-) ska bli spännande att se vad det blir! Kramar

2012-01-04 @ 21:38:21
Postat av: Lisa

Jag har kommit fram till att bebisen kommer den 10 för de är ett coolt datum! 10/01!

2012-01-05 @ 18:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0