Nelliebus!

Längre, mer detaljerad förlossnigsberättelse kommer nog senare men här får ni sammandraget... :)

Vår älskade Nellie överraskade mig genom att dels vara en flicka (var helt säker på att det var en pojk), och dels genom att snabbt vilja komma ut i lördags morse. Vattnet gick i fredags kväll och efter ha suttit över tjugo minuter i kö för att prata med förlossningen ville de att vi skulle komma in. Efter de konstaterat att jag haft vattenavgång frågade de om jag ville stanna kvar eller åka hem då värkarna inte var helt etablerade än. Då var klockan nästan tolv på natten och om jag inte kommit igång av mig själv hade jag varit tvungen att komma tillbaka för att bli igångsatt kl 08.00. Tänkte att jag fick mer sömn om jag stannade och då PANG kom värkarna igång. Vid undersöknigen halv ett på natten var jag redan öppen 6 cm och vid 05.00 var jag fullt öppen. Men sen... De ska ju göra fyra rotationer och när hon gjort de två första stannade hon av. Värkarna var bra men hon kom inte ner mot bäckenbotten. Så efter fem timmar med jobbiga värkar (men ok ändå, eftersom jag fått epidural vid 04.00) började jag och BM dra dagkamp med en handduk och 09.20 den 14 jan krystade jag ut henne på ren vilja, knappt utan krystvärkar.

Stolt storasyster välkomnade sin lillasyster Nellie på sin pappas 27-årsdag!


Kommentarer
Postat av: Syrran

14:e feb?!? Inte dåligt. Då kanske vi inte kan hälsa på underverket idag då? ;) kram

2012-01-17 @ 14:26:36
Postat av: Jenny

Två jätte fina flickor! kram på den vackra familjen

2012-01-18 @ 17:33:34
Postat av: Petra

Jag är så glad tess, hon är ljuvligt söt! Och blond va? Eller ser det bara så ut? :-) skönt att det gick bra, kan tänka mig att det kändes knivigt ett tag, jag är ganska skraj för förlossningen just nu men det går la över haha!



Tusen kramar

2012-01-18 @ 19:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0