Kyrksång! *hua*

Ja, då var ännu en helg med mycket bröllopsplanering till ända. Som jag kanske nämnt gifter sig en av mina alldra närmsta vänner nu om två veckor och det är mycket som ska hinnas med innan den stora dagen. Jag har fått äran (och skräcken!) att bli utnämnd till ToastMadame så jag försöker komma på vad jag ska säga och göra på festen och det är inte det lättaste må ni tro. Tänkte att jag kanske kunde fila lite på ett tal här om jag har tid i eftermiddag. Sen har ju Lisa bett mig sjunga också i kyrkan (hemskheterna tar aldrig slut!) så jag ska sjunga Det Vackraste. Fick tränat lite i går när vi var i kyrkan med kantorn och visst, med lite akustik och så lät det ok. Jag är verkligen ingen sångerska och har inte sjungit ordentligt på säkert två år, men med MYCKET uppvärmning och övning ska väl det också gå vägen.

I fredags... kanske jag inte ska berätta vad jag gjorde i fall bruden läser det här. Nä, det får bli en hemlis. Men det var skoj i alla fall, väldigt roligt. I lördags åkte vi till Ronnum där festen ska hållas och pratade med personalen där om hur och när och var och allt sånt.

image45
Ronnum

Känns som vi fick en ganska bra bild av det hela och det kommer att bli såå bra! Ser verkligen fram emot det. Sen hade ju jag och Susanne råkat köpa likadana klänningar - men i olika färger! Jag har en ljusrosa och hon en klänning i silver. Såå, hur löser man detta? Susanne föreslog balklänningarna istället, men nån sån har jag ju inte eftersom jag aldrig gick på balen (fick välja mellan det eller åka till USA ungefär och då blev det gratisresan). Pratade lite med Lisa om det och då utbrister hon "Ja, men JAG har ju en klänning! Du och jag är ju lika i kroppen så den kan du säkert ha". Testade klänningen i lördags och den satt ju som SMÄCK! Eller som Lisa sa "Den ser ju ut att vara sydd åt dig" :) En helt underbar djupblå klänning som ser ut ungefär som den till höger, fast i blått då:

image47

Sen på kvällen i lördags så mös jag lite med Oscar och jag och Lisa och Magnus grillade färska hamburgare och såg på Bordertown med Jennifer Lopez. Har hört överallt att den skulle vara såå dålig och den vart utskrattad på festivaler och så vidare så mina förväntningar var inte speciellt höga. Till min förvåning var filmen helt ok. Kommer inte att vinna mitt "movie of the year award" såklart, men helt ok för slötittande. Hemsk handling om kvinnor som blev våldtagna och mördade (inte alltid i den ordningen) men det var en "lagom" stark film. Man låg inte sömnlös natten efter om man säger så.. Which is good :)

Nu orkar jag inte längre (lat alban) men jag kanske kan uppdatera i morrn efter jag och thesen har varit på NRJ in the park ikväll. Ska se både Sunrise och Neverstore, yeahy!

Puss & Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Petra

jahaaaaaaaaaaaa..... jag trodde att bröllopet var igår! så det är om 2 veckor allts, då måste vi ju absolut hinna ses.... då får du övningssjunga inför mig! puss

2007-08-20 @ 18:33:08
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Petra

danne sa NU att du hade ringt när jag låg å sov! super-gulligt av dig! vi kan ju höras imorgon! puss

2007-08-20 @ 22:20:11
Postat av: Sara

Hej snygging! Hahaa.. glömde ju ringa o tala om att Christian skulle komma o hämta min kvarglömda grejer. Sorry.. Men nu kom de till rätta i alla fall =) Hoppas allt är bra på EDS.. här på telia är det lite svårt att komma in i "gänget". Det är inte riktigt nån som vill "ta tag" i mig och lära upp mig. Så jag får lära mig själv. Fråga o fråga o fråga.. suck. Men det blir nog bra. Längtar till er! Kan vi inte hitta på nåt nån dag? Eller har alldeles fullt upp med bröllopsplanering? kram Sara

2007-08-21 @ 07:59:06
URL: http://rundbergs.blogg.se
Postat av: Tess

Har jättemassor att göra, men jag hittar gärna på nåt nån dag ändå. Ja, jag blev ju lite förvånad när han ringde (klockan var bara nån minut i fem så dörren hade redan låst sig) men han hittade jackan och det med en gång så det var ingen fara. Tur att nycklarna var kvar! Men vad vill du hitta på? Nu i veckan kan jag säkert avvara nån eftermiddag. Kram!

2007-08-21 @ 11:17:45
URL: http://sancti.blogg.se
Postat av: Petra

jaha....här bloggas det dåligt ;-)

2007-08-22 @ 12:10:35
Postat av: Petra

påminner igen om att det bloggas dåligt här.... *tsss* ;-)

2007-08-23 @ 15:47:13
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Petra

ja-hopp...... *trummar me fingrarna*

2007-08-26 @ 17:07:53
URL: http://petraodaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0