Jag och Rutan..

Blev nästan lite nostalgiskt när jag satt här och kikade igenom lite bilder från förra sommaren. Måste lägga in en på mig och "Rut" som tog på semestern förra året på Zakynthos. Det var en av de där oförlömliga semestrarna då jag fick smeknamnet (eller öknamnet? :) Footshot. Min fot var nåågot svullen efter flygresan och körde man ner ett finger i den så blev det en grop. Det tyckte ju mina kära vänner var fantastiskt roligt så istället för en bodyshot tog Adam en footshot och därmed var det namnet myntat..

Klart att dom andra också fick smeknamn, det började redan på flygplatsen när vi fick se Marinas pass. Hon heter Rut i andranamn och det var ju döroligt (ja, jag vet, låg humor men jag skyller på att klockan var sisådär tre på mogonen) så hon fick heta Rut resten av resan. Eftersom vi fick prata lite engelska därnere fick Anders snart namnet Flanders och Adam är ju en liten ap-unge så det blev snabbt Ape.

För er som inte har varit där - jag kan verkligen rekommendera Zakynthos! Bara att få se de berömda jättesköldpaddorna - Caretta caretta - gör hela resan värd sitt pris. Sen är Laganas en skön partystad med en massa glada (faktiskt trevliga också) engelsmän :D

image27

Kommentarer
Postat av: Petra

footshoot, å det har jag aldrig hört! det är inte lätt att hänga med härifrån *hihi* men svullen fot har du lätt som en fotboll (när det är som värst!) för er som läser, så ser den normal ut i vanliga fall!

2007-07-27 @ 12:48:08
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Sancti

Hihi, ja, du om nån vet ju hur den ser ut min jäkla fot :) Hoppade ju omkring på Volvo när den var som mest svullen.. Vilka tider, vilka tider.. ;D

2007-07-27 @ 13:00:32
URL: http://sancti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0